1 December 2011 Torsdag

Ska vi börja räkna ner till en jul utan snö kanske? 24 dagar kvar med idag, 23 om man bortser utan idag. Det är inte speciellt lång tid kvar. Längtar faktiskt till jul, kommer det ingen snö så springer jag runt med konfetti snö-flingor. Liza fixar allt.
.
I går hade jag hoppträning för Emmeli, gick otroligt bra. Bättre än vad jag trodde att det skulle göra faktiskt. Har bara ridit för Emmeli en gång tidigare, och då jobbade vi mest på att få Annie framåt direkt och gjorde lydnadsövningar. Då var hon mest irriterad (inte Emmeli, utan Annie, haha. ) och surade mot det mesta jag gjorde. Men igår började det bra redan från början, jag hade henne väldigt mycket framåt och utan sura miner, nu är det finslipning i höger galopp fattningar så hon kommer fram mer direkt som i vänster varv. Det var bättre mot slutet, dock är höger Annies sämre varv så det får man ju ta att man får nöta lite mer.
Fick även upp näsan på henne i går som har varit ett problem tidigare för då hinner hon inte se hindrena (Emmeli gjorde en otroligt fin min för det också, så den kommer jag nog ha i huvudet ett bra tag.), och då tappar hon suget och suger inte på hindret och kommer inte igång. När jag då får upp näsan så kan jag koncentrera mig på att rama in henne och rida henne framåt mot hindret och verkligen satsa i stället för att behöva tänka "kommer hon stanna? Måste jag lyfta henne? Hinner hon se hindret?". Skulle ha tagit med mig kameran och bett Hanna filma, jag vart otroligt nöjd med allt trots små missar.
.
Vi red en bra övning i går i alla fall, med galoppbommar och sen en långsida med hinder, två galoppsprång, bom, två galoppsprång och hinder. Annie löste det riktigt bra, och hon gjorde det verkligen hur bra som helst och kommer hon fel är hon så bra och löser det även om jag ställer till det för henne. Min fina tjej. Har också hittat en sadel nu, den låg bra på henne i går i alla fall, i dag ska jag rida i den en stund utan schabrak för att se om sadeln gnuggar, ligger den bra så ska den vara kvar. Känns otroligt skönt om den skulle passa. Nu ska vi sikta in oss på en klubbtävling som sker i December bara för att hon ska få komma ut och kika och faktiskt få satsa över hindren. Ska vara på en nivå där om hon stannar kan hon gå över, allt för att få henne över och att få självförtroendet tillbaka på banan för både henne och mig.

Kommentarer
Postat av: Ingela

Vad ROLIGT! Härligt att höra att ni är på rätt köl =D Synd du inte fick det filmat för det hade verkligen varit roligt att se =)

2011-12-01 @ 15:08:53
URL: http://semperfidelisesto.blogg.se/
Postat av: Q med ridtravare i fokus!

sv:Tack.Han har aldrig legat ute på annons.Han kommer heller aldrig säljas eller lånas ut.=)Har du sett bilder som är är på mina hästar som ligger ute på någon säljsida får du gärna ge mig en länk till dessa så jag får upplysa personen om upphovsrättslagen då det handlar om bildstöld.

mvh/Q

2011-12-02 @ 18:30:39
URL: http://qodrofenia.bloggplatsen.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!