18 December 2011 Söndag - Bättringen

Jag skulle ju bättre mig nu då jag skulle börja blogga igen, men i helgen har det varit fullt upp och jag har inte alls hunnit, har dock massor att berätta så det kommer nog komma en hel del inlägg i morgon för i kväll kommer jag inte hinna skriva allt - Men hur som helst så var vi till vindeln i går på deras maskerad hoppning. Hade anmält mig och Annie till två klasser, 40-60 cm och 80cm. Vi åkte mest på klubbtävlingen för att ha kul, och få upp självförtroende för både mig och Annie eftersom vi stoppat ut oss på första och andra hindret då vi har tävlat trots att hon aldrig stannat på träning. Så nu var det bara framåt och över helt enkelt.
Man kan väl säga att de som var med och tävlade hade gemensam uppvärmning, det var en bra grej då de har ett ridhus och det är snö ute så man inte kan hoppa fram där.
.
Och över kom hon. Annie har nog aldrig varit så taggad på en hopptävling. Hon stannade på första framridningshindret, fast det var nog mer mig det satt i då jag styrde henne helt fel och helt okontrollerat, slutade med att hon gick över hindrer i alla fall, haha. Men sen flöt allt på, inget tvivel till att stanna och inget stopp. Rev dock översta bommen till ett hinder i 80 klassen, det kändes att hon tappat mycket av sin galopp kvalite och slarvade bak. Men en nöjd Liza och en nöjd häst blev resultatet och jag kommer väldigt gärna tillbaka till vindeln.
Träffade väldigt trevligt folk, och har fått höra väldigt fina grejer om Annie i helgen, och av folk som jag inte trodde jag skulle höra saker av, det stärker på självförtroendet och det känns som att jag och Annie är på rätt väg igen.
.
Så vad var vi utklädda till? Ingen aning i princip, vi skulle helt enkelt föreställa att vi var från 70-talet. Och bland alla som var med och var utklädda fanns det 6 placerade (så vi var rätt många som var med), och vi kom på en fjärde plats. Med oss hem fick det följa två paket, ett med toffifee godisar, och ett med en tvättsvamp till Annie, gummisnoddar och en hovkrats. Och som fjärde placering vart det en film (om olika bett, vilken effekt, olika tankar och så vidare, så den ska jag defenitivt kolla på.) och en "hästkeps", perfekt att vara i stallet! Lite uppdatering om gårdagens lyckade rundor i alla fall, tyvärr så glömde guldfisk jag kameran hemma så inga bilder vart det heller, jag hoppas på att det kommer ut lite bilder på vindelns hemsida framöver. :)
.

Kommentarer
Postat av: sandra

Vad heter filmen om bett?

2011-12-18 @ 22:13:02
URL: http://ildapilda.blogg.se/
Postat av: Olivia

Sv: Haha, läskig? Anna är den mest omtänksamma person jag vet. Finns inget som helst läskigt i henne vad jag har sett på alla dessa år, eller hört. Hon bryr sig om alla :) Hon är ärlig och rättvis.



Anna var med när vi köpte Madde. Madde är som mitt och Annas projekt. Litet wildcard. Så när Anna bytte från Hippo och flyttade till vindeln så hakade vi på, än om det var 20 mil för en träning. Utan Anna, ingen jag och Madde. :D

2011-12-18 @ 22:29:02
URL: http://vivanolivia.blogg.se/
Postat av: Ingela

Grattis!! Vad roligt!! Det är ju sånt här tävlande ska gå ut på =D

2011-12-19 @ 09:00:25
URL: http://semperfidelisesto.blogg.se/
Postat av: Olivia

Sv: Du ska verkligen ta till dig av den fina kritiken, hon är ärlig och säger ingen i onödan för att "ställa in sig" eller liknande. Hon har själv varmblod, har haft 2 st som gått på travet men också ridits. Hon är den duktigaste hästmänniska jag vet i många sammanhang.

2011-12-19 @ 09:01:09
URL: http://vivanolivia.blogg.se/
Postat av: Ingela

sv: Haha, ja kommentaren blev nästan som ett helt inlägg men jag visste inte hur jag skulle korta ner det =) Vad roligt att du reflekterat över det, som sagt så är ju allt väldigt individuellt. Det viktiga är ju att känna sig själv och sin häst och ta de bitar som passar!



Vad roligt att det fungerar med den nya tränaren! Antagligen var det så att ni behövde ett par andra ögon som ser helt andra saker än den gamla tränaren. Det behöver inte alls betyda att den gamla är dålig, utan bara att människor är olika och ser saker olika. Vad kul att ni är på språng igen! =D (Synd att du inte fick filmat på tävlingen ;)

2011-12-19 @ 09:41:42
URL: http://semperfidelisesto.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!