19 December 2011 Måndag - Inför nästa tävlingssäsong

Jag antar att de flesta är medvetna om de priser som kommer att ändras på licenserna i början från nästa år. Har länge suttit och funderat på hur jag ska göra med detta.
Förra tävlingssäsongen tävlade vi bara två lokala hopptävlingar, och en lokal dressyrtävling. Dock hade vi inte ens tänkt tävla något den "sommar-säsongen", utan vi trodde att det mesta skulle vara mycket längre bort, men eftersom det gick så bra så provade vi i alla fall att göra några starter.
.
De två hopptävlingar vi var på stoppade Annie ut sig på första och andra hindret. Och på framhoppningen vägrade hon att hoppa trots att hon var pigg och framåt och sög på hindret. Det är också därför jag vill ut och hoppa mindre tävlingar bara för att få förtroende för oss båda och för att vi ska ha kul och hon ska få suga mot hindret. Nästa tävlingssäsong vill jag ut och tävla mer än vad det blev nu i år. Och det är väl mest hoppningen som jag är sugen på eftersom jag vet att Annie verkligen tycker det är kul trots att mina och hennes nerver verkar ta över. Att hoppa Annie är det roligaste som finns i princip, hon blir så taggad och framåt och när hon väl suger mot hindret kan inget stoppa henne, även om jag så skulle styrt henne mot ett stup tror jag att hon skulle hoppa ner. Hon räddar alltid upp situationen, kommer hon fel så hoppar hon till det och då är det bara att jag är med i leken helt enkelt.
.
Och nu i helgen var det ju ingen snack om att hon tyckte det var kul. Och det var så roligt att hon tyckte det var kul och laddade så mycket på varje hinder. Men nu är det ändå minst 90 cm klasser, och till och med 1 meters klasser som jag kommer ställa in mig på. Det är alltså 10 och 20 cm högre än det vi hoppade i helgen, och jag tror inte att det är några problem för Annie egentligen eftersom hon är så pass mycket över, bara hon får rätt träning att komma mer rätt mot hindret och vi kommer tillbaka till ett bra tempo mellan hindren så tror jag hon fixar det galant.
Men en licens kostar alltså 750 kr tror jag, om jag inte säger helt fel nu, kan vara 550 kr också. Hur som - jag vet inte om det är lönt för mig att skaffa en licens för ett helt år, jag menar - tänk om det går lika snett som tidigare och att hon börjar stoppa på första hindret? Då har jag slängt ut onödigt mycket pengar för ingenting, dock kommer jag ju starta dressyrklasser också, men jag vet inte alls hur mycket jag har tänkt mig. Därför har jag nog kommit fram till att de första tävlingarna jag tänker starta kommer jag köpa en endagslicens, då hinner jag vara säker på min sak när det kommer till års-licensen.
.
För mig gör det inte så jätte mycket att priserna blivit högre, men då tycker jag att priserna ska bli bättre, för just nu är dem inte bra. Och jag tror även det är prat om att de ska bli bättre så att det lockar mer folk, men sen hoppas jag verkligen att alla klubbar tar chansen att ha fler tävlingar, typ klubbtävlingar, inbjudningstävlingar och så vidare, för jag tror det kommer locka fler också nu då priserna stigit.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!