27 December 2011 - Senaste dressyrträningen

http://www.youtube.com/watch?v=A4_lGcRjrZo&feature=context&context=C3f4369aADOEgsToPDskKVChmXPk4fvAO09T43BkEa
.
Om ni kollar på filmen så kommer det komma upp flera filmer på Youtube från samma träning. Det här var i slutet utav träningen, Annie hade blivit lite lätt trött och jag hade kommit ner i sadeln mycket bättre än i början av träningen, jag hade också fått fram skänkeln lite bättre så jag inte gjorde henne irriterad med sporren, det är svårt att göra en omställning men det känns skönt att höra att det blivit skillnad från sist jag tränade för Emmeli.
.
Om ni skulle klicka in på de andra filmerna så kan ni ju ha lite tänk i hur hon verkar i galoppen. Hon är och var väldigt anti just den dagen, främst i vänster galopp. Hon skjuter in bogen väldigt mycket och jobbar hela tiden emot min skänkel, så när jag puttar ut henne blir hon mer anti och blir stark och fortsätter. Men sen har jag även ringt Sara Ellevik som ska eventuellt komma och kolla hennes tänder efter nyår, så då får jag klarhet om det skulle vara något i munnen också. Men det kan ha varit vad som helst, en dålig dag, träningsvärk, tandvärk, bitit sig i munnen och så vidare.
.
Vi jobbade på att få henne att aktiviera bakbenen tillsammans med min innerskänkel eftersom det är mycket där hon går emot. I början ligger vi på mitten volten, så om ni hittar någon sån film så har ni början där. Hon blev lite irriterad då jag petade på henne och gick emot och/eller ökade takten eller bytte takt, men det gjorde egentligen inte så mycket eftersom jag fick en respons på det jag gjorde. Och till slut fick jag även rätt respons när jag hittade de små knapparna rätt.
.
Det känns otroligt mycket bättre nu. Jag har mer förståelse för hur Annie funkar, och de små-små detaljerna som gör skillnad, och framförallt hur svår Annie är som individ. Men för mig känns det bra. Det känns som vi börjar hitta tillbaka och jobbar som ett team tillsammans. Jag tvivlar inte på att det kommer bli ännu bättre även om vägen dit kommer vara kort eller lång.

Kommentarer
Postat av: Emelie

Sv. Va kul att vi har samma åsikt. Man ska jobba med de som man själv tycker är bra, kan va svårt ibland att blogga om vissa saker då de lätt blir att folk vill börja diskutera. Men jag gillar den iaf!



Hur länge har du haft Annie? Hon har en trevlig kroppsmodell :)

2011-12-31 @ 15:28:11
URL: http://emeliesandstroms.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!