3 December 2011 Lördag - En allmän fråga till er som läser

.. alla som läser detta inlägg får väldigt gärna slänga iväg en kommentar.
Jag sitter och kollar på nya transportskydd åt Annie som jag har tänkt införskaffa lite senare innan tävlingsäsongen kör i gång. Så just nu är det ju ingen brådska direkt, men det kan ju vara en fördel att spara pengar så jag kan köpa mig ett par ordentliga. Just nu har jag bara vanliga korta, jag har haft det på båda mina hästar och det har funkar väldigt bra. Annie har dock slitut ut sina ganska ordentligt överallt, trampat och gjort hål på i princip alla fyra. Jag ska tvätta upp dem och fortsätta använda dem till och från träning och som extra, men jag vet inte om jag ska köpa nya korta då jag gärna skulle vilja prova ha höga bak.
.
Vad har ni för transportskydd på era hästar? Kör ni med korta eller långa, lindar ni benen eller använder skydd/boots? Jag vet inte hur det är med transportskydd egentligen, om det är så att dem högre ger bättre stöd? Jag är sugen på ett par högre i alla fall, gärna som är förstärkta också och tål lite mer än vanliga. Vad anser ni? Jag har inget rätt eller fel svar, och det har ingen annan heller. Men det skulle vara intressant att höra vad ni alla tycker och tänker kring transport skydd och vad ni själva använder er utav då ni drar på träning/tävling och så vidare.
Bild lånad från hööks.se - såna här jag funderar på, dem verkar vara sköna och bra och är dessutom förstärkta. Funderar på att önska mig ett par av dessa, eller de andra som går på en hundring mer, är det någon som har dessa?

Kommentarer
Postat av: Maria Karlsson

Dom röda på bilden var ju grymt snygga :-) jag älskar färgen :-)

2011-12-03 @ 14:20:56
Postat av: Jessica

Jag ha såna, tycker dom är bra och snygga! dock kan dom vara stor i storlekarna.. jåmi har cob på sina men dom se typ ut som full :P men de är då ingen risk dom gör illa sig iallafall med dom där på! :)

2011-12-03 @ 14:34:28
URL: http://teamnorrlandsryttarna.blogg.se/
Postat av: Olivia

Jag har hört många skräckisar om hästar som trampat sig i transport. En av mina träningskompisars häst (red i samma grupp på Hippologum) trampade sig trots att den hade skydd som typ på bilden. Billigare fyrkantiga skydd som man bara knäpper runt benen blev typ bandlysta efter det, de är (förlåt om någon använder sådana) helt värdelösa när det väl gäller faktiskt. De håller inte, speciellt inte med broddar. De är nog mer till för att de är snyggt :) Men det är ju rätt logiskt. Det som saknas på många skydd tycker jag är läderförstärkningen runt ballarna. Men de på bilden har ju riktigt bra! :)



Jag hade förr pessoaskydd som har varit gudomligt hållbara. Att rekommendera! (De är inte så jättedyra heller, max 800kr tror jag trots att det är riktiga kvalitets skydd) Dock lämnade vi in dem och fick en skomakare att sy på extra läderförstärkning runt om där nere, bara för att. Någon gång har det faktiskt varit några repor och något litet hål på skydden, tur! (Jag har dock oftast även boots under skydden)



Jag köpte dem på bilden från hööks i somras men har inte kunnat använda dem än då Madde inte åkt transport långt sedan hon fick Arthur. Madde har stl full på sina och de sitter bra, hon har ju dock tjocka ben... :)

2011-12-03 @ 20:05:38
URL: http://vivanolivia.blogg.se/
Postat av: Emma

Jag har dom röda, dom är jättefina och mysiga. Har full till Ettan, dom är pyttelite stora, men cob blir för litet :) Rött är sött(snyggt) :]

2011-12-04 @ 20:07:23
URL: http://emmakoistinen.blogg.se/
Postat av: Ingela

Jag har något liknande de du visar på bilden, tjocka och med extra skydd vid hoven. Brukar åka med de benskydd han ska ha på sig på passet under också. Åker aldrig med brodd. Har haft dem i sju år till våren :)



Bild: http://semperfidelisesto.blogg.se/2011/october/bilder-fran-skogen.html

2011-12-05 @ 20:02:13
URL: http://semperfidelisesto.blogg.se/
Postat av: Johanna

Köp bucas! dom är dyra men håller i flera år och är mjuka och sköna för hästen :) perfekta om hästen inte är van att ha långa bak. (min får panik)

2011-12-06 @ 16:32:56
URL: http://johannajg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!