30 December 2011 - Vi människor

Vi människor är så otroligt olika. Det är väl ingen nyhet direkt, och verkligen inget nytt för någon. Det är konstigt samtidigt som det inte alls är speciellt svårt att lista ut varför vi är det. Och det är både positivt och negativt, för på något vis hittar vi alltid någon sätt att trycka ned varandra på, även om det kanske inte är tänkt.
.
Jag fick en kommentar om min tatuering, inte här på bloggen utan på en grupp jag är med i på facebook "vi med ridtravare", och därför tyckte jag det var kul att lägga upp min bild där, och jag har fått mycket respons på bilden, många som tyckt den varit fin, en del som vill göra en liknande, en del som har en liknande eller en del som har gjort något annat för att göra en fin sak åt sin häst. Men en av kommentarerna såg ut såhär:  "Kul tanke, men den får mig att tänka på judarna i koncentrationslägren...."
Det värsta var självklart inte kommentaren, för jag anser att vi är så pass olika och kan ha egna åsikter om precis allt, det jag verkligen håller varmt om hjärtat vet hon ingenting om, och vice versa. Men det värsta med det här, det tycker jag är att människan som skriver det här, verkar inte tänka efter för fem öre medan mina tankar direkt börjar gå "hur menar hon med detta?, är det negativt?, varför säger hon det?".
.
För jag menar, om hon nu tycker att jag ser ut som en fånge i koncentrationslägren, behöver man lägga en sådan kommentar, speciellt om man är säkert 5-10 år äldre eller mer än vad jag själv. Hon kan vara lika gamla som mina systrar, eller som min mamma/pappa. Jag vet att hon är bra mycket äldre i alla fall.
.
Jag gjorde den här tatueringen för Annie. För hennes betydelse för mig. Jag har gjort stor skillnad i Annies liv, och hon i mitt. Hade det inte varit för mig hade nog Annie inte haft ett liv idag, jag var Annies sista hopp i princip. Och i kontraktet som vi har skrivet mellan mig och gamla ägaren så står det att Annie inte på något vis får lånas ut på foder eller längre perioder och får inte säljas vidare under några omständigheter. Ska jag inte ha kvar henne, ska hon somna in oavsett hur situationen ser ut för oss båda.
.
Jag skulle aldrig kunna lägga en kommentar om att jag tycker att någons tatuering ser ut som en "jude tatuering", främst för att det är jävligt kränkande när betydelsen har så stor mening för en själv, och dels för att det inte ens är något kul att göra en liknelse med? Tycker man inte om någons tatueringar eller piercingar, eller vad som helst - respektera att andra har egna tankar.
.
Nu fanns det dessutom folk som gillade hennes kommentar, och jag tycker det är så otroligt tragiskt att en vuxen människa får lägga såna kommentarer och få medhåll om något de inte ens har en aning om, när fan ska folk ta och växa upp? Jag skrev minsann att jag hur som helst var nöjd och fick även jag gillningar på min kommentar.
.
Men allvarligt, när jag som arton ser fel i dessa kommentarer, när ska de som är flera år äldre börja göra det? Pinsamt.


Kommentarer
Postat av: Olivia

Sv: Så är det med min dam också. Hon vet så väl hur dagen ser ut och det kändes bara fel att rubba det hon verkligen lever för - mat.



Och det där om tatueringen - va stolt för det, på alla plan.

2011-12-30 @ 17:16:08
URL: http://vivanolivia.blogg.se/
Postat av: josefine m. ridtravaren Bellie

Såg den kommentaren... Blev helt "chockad" typ. Jag menar, vafan skriver man så för?? Sjukt jävla idiotiskt korkat :S

2011-12-30 @ 23:28:09
URL: http://minfux.blogg.se/
Postat av: Hanna

Första gången jag är här, vart har du tatueringen?

Det känns som att det kan vara liknande med min, Jag har tatuerat in "Okuma" och han regnr under det på insidan av min underarm.

Har fått en del konstiga frågor om den tatueringen

2011-12-31 @ 19:20:57
URL: http://www.hannaforsberg.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!