5 December 2011 Måndag - Hjälp till mot att stoppa mobbing och allt annat som gör oss illa

http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=TdkNn3Ei-Lg
Säkert de flesta har sett den här videon, den ligger ute på alla möjliga sidor och delas just nu över facebook. Blev så berörd över att se den här videon, det ska aldrig behöva vara såhär. Ingen ska behöva känna som den här killen gör. Men det är så många som gör det, så många som vi inte ens vet om. Ett stort mörkerantal. Ingen ska behöva känna att världen inte är till för en själv, att orsakerna till att dö är fler än orsakerna för att leva. Livet är till för dig.
.
Jag tror att de flesta av oss har träffat på någon som inte mår bra. även jag. Vad gör man? Man finns till helt enkelt. Oftast behöver man inte ens säga något för att ge någon stöd, i de flesta fallen behöver man bara veta att någon står där. Att man vågar vända sig mot strömmen och sätta ner foten och göra ett stopp. Det är egentligen inte speciellt svårt, men den mänskliga naturen fungerar inte så. Jag tror vi alla är rädda. Rädda för att stå ensamma och rädda för att stå emot alla gånger. Vi borde egentligen inte vara det, men det är svårt att göra en sån stor förändring.
http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=0s7vrxXHcSg#!
Oavsett om vi känner personen eller inte som mår dåligt kan vi göra en skillnad. Precis som den här killen gör. Det värmer hjärtat att se att det finns såna här människor. Varma och kärleksfulla människor som mot alla odds vill hjälpa. Man behöver inte ha haft det svårt för att kunna hjälpa någon annan. Förståelse är alltid svårt, man kan inte förstå allt. Det vore omänskligt. Jag har varit på ett kapitel och sett någon nå botten. Det sista jag kunde säga var att jag visste hur det kändes. För det visste jag inte. Känslan är alltid egen. Och vi kan inte ta tag i någons känsla oavsett hur mycket vi vill.
.
Jag vill tacka alla mina fina vänner och familj, för att ni alltid funnits där och finns där för mig. Ni vet vilka ni är. ♥ jag kommer alltid stå här för er.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Fast som du kanske sett var han inte mobbad, han hade bara gjort videon för att.

http://www.youtube.com/watch?v=zt5gvl5s2q4&feature=youtu.be

2011-12-05 @ 11:53:01
Postat av: J

Och vart säger han det? Han säger att han mår bra NU och att mycket har hänt sen han gjorde videon för 4 månader sen.



Läs informationen under videon och sluta hitta på egna tolkningar.

http://www.youtube.com/watch?v=TdkNn3Ei-Lg

2011-12-06 @ 01:01:22
Postat av: Isabel

Jo precis, det är inebörden som räknas då det finns dom som mår så här , och tydligen var den videon inspelad 4 månadet tidigare än va den andra va när han va med en kompis så man vet ju aldrig om han var det elr inte =)

2011-12-06 @ 12:34:02
URL: http://enisabelsliv.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!