6 December 2011 Tisdag - Dressyrträning

I går hade vi alla dressyrträning, Hanna, Stina och jag. Eftersom Annie ska köras brett nu så åkte Turbo och Bazra tillsammans till Norrmalm. Och sen kom Stina tillbaka och hämtade mig så vi kunde köra Annie dit.
Hann mocka tre boxar och fixa vatten åt alla hästarna medan jag väntade, kändes skönt att ha gjort något. Hann börja borsta Annie också, fast hann bara med benen, var dock viktigast just då eftersom jag tog på henne skydden.
Annie gick in direkt, backade en gång men gick sen in igen, så det var bra, jag tror hon känner att det är rätt bekvämt att åka brett.
.
Kom dit och fixade och borstade, lindade på henne lindorna och började rida fram. Vi vart lite sen dit, så allt blev lite framflyttat, men det gick bra ändå. Började med att Elin knöt fast mina händer i sadeln (haha, inte det skönaste idag.), så att jag skulle sitta i samma nivå i händerna och bara sitta still i handen och låta henne komma till mig. Det var svårt, faktiskt. Eftersom jag bara satt där och fick rida med hela sitsen så förvandlades Annie till en kamel och sprang med huvudet uppåt.
.
Jag blev lite irriterad. Inte på henne men för att det är så svårt att ställa om sig själv. Men jag fick med rumpan riktigt bra till slut ändå. Och i slutet kom hon väldigt fint. Som hon kändes i går i mitten och mot slutet vill jag ha henne jämt. Traven och galoppen kändes otroligt bra mot slutet, det var svårt - men helt klart värt det. Hon tog till passen till viss del i går, en lätt undanflykt.  Jag har insett vilken svårriden häst jag faktiskt har, men det kändes så bra. Mina mål känns inte omöjliga att nå, ser framemot fortsättningen för det kommer bli så kul.
.
Får eventuellt filmer och bilder senare, kan ju dock förvarna att det inte är så vacker syn men det får man ta hänsyn till, haha. :) Kommer eventuellt ett mer utförligt inlägg då jag har filmerna också.
Arkivbild.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!