8 December 2011 Torsdag - Vill alla människor väl?

Det är så lätt att skriva ut saker på internet. Det är alltid så. Det är alltid så mycket lättare att skriva det man vill, man smsar, man mailar, man skriver på sina bloggar, få saker handlar numera om att ta det mellan fyra ögon.
Jag har länge gått och funderat hur jag ska skriva saker, för att inte få det att låta så fel - även jag är en av dem som använder min blogg till att uttrycka mina känslor, min vilja, mina åsikter, mina mål och så vidare, utan att behöva kränka någon eller göra någon ledsen eller arg. ( Förhoppningsvis i alla fall, det är min tanke med det hela. Att låta alla ha sina egna åsikter och uttrycka dem precis som jag utan att jag eller någon annan känner av obehag.)
.
Ingen människa vill få saker kastade i ansiktet. Det vet vi nog alla hur det känns, eller så kommer vi att uppleva det så småningom. Jag tror alla människor vill väl egentligen, men att en del inte vet hur man beter sig och hur man ska göra. Det är inte alltid det lättaste.
Jag är ofta väldigt ärlig. Jag säger vad jag tycker och tänker, men försöker välja orden rätt så att hela situationen inte blir fel.
I en del fall kan jag säkert vara en person som överanalyserar saker och ting, jag vrider och vänder på det mesta och försöker att få det till att klinga fint, även fast det slutar med att jag känner helt tvärtom.
.
Som person i ridningen kräver jag mycket, främst av mig själv. Helst ska allt hända på en gång. Det vet jag ibland inte är det bästa, men det är sån jag är som person. Jag är lättstressad, jag har tålamodet men känner lätt en klump i magen.
Efter senaste träningen har jag tittat på filmerna och jag tycker inte det ser bra ut. Jag är för spänd och jag kommer inte ner i sadeln utan jag sitter på sadeln, mina läder är för långa så jag måste spänna benet och faller konstigt i sadeln, och tygeln är inte där jag vill ha den. Annie faller på plats vissa tillfällen och gör det väldigt fint. Och det är de jag vill ha större delar av träningen, jag vill inte känna mer av tillbaka slagen. För det är det enda jag känner just nu, att det går bakåt och det känns som att vi har i backen konstant.
.
"Ge inte upp", "gör si, gör så." - Jag har inte gett upp hittills, varför skulle jag ge upp det som jag älskar mest? Är det inte okej att tappa fotfästet en stund? Kan du rida min häst bättre än jag själv får du gärna prova. Det är många som vill väl, men ibland tror jag att det blir för mycket och för fel. Jag behöver inte höra hur jag ska analysera saker, jag vill inte höra att jag inte ska ge upp för i slutändan är det helt upp till mig.
.
Det är jobbigt att höra att folk berömmer en så mycket, sen blir det slängt i ansiktet av någon annan att personen som sagt det säger något helt annat. Det gör mig förvånad hur folk tänker kring det, varför är man positiv mot någon för att sedan kasta skit? Jag har tidigare skrivit ett liknande inlägg, men jag funderar på det väldigt ofta faktiskt.
.
Jag får se om filmerna kommer ut sen, men det är väldigt tveksamt, just för att det blir som jag just skrev. Folk försöker vara positiva sen snackar de likförbannat ändå, eller så ger de kommentarer hur man bör göra, och det funkar inte så för en film säger inte allt för mycket och man kan inte utgå från det.

Kommentarer
Postat av: Isabel

Bra skrivet ! ja känner samma sak me kairos just nu , jag blir för stressad fram och vill se resultatet nu, fast jag VET att han inte kan gå så nu. Jag känner mig dålig för att jag inte får till det ute och har fött höra tidigare på olika sätt hur man inte kan rida sin häst osv.. käns jobbigt. jag tycker det kan vara jobigt om nån säger hur bra det gick men när man har klumpen i magen av att man inte gjorde det bra. en själv alltså..



Men du formulerade det här inlägget bra tyckte jag!

2011-12-08 @ 11:16:12
URL: http://enisabelsliv.blogg.se/
Postat av: Olivia

Kändes som att läsa om mig och Madde, haha, jag kommer heller aldrig ner i sadeln och jag skumpar runt och känner mig alltid så otroligt ograciös som det bara kan bli.



Och förresten tack för orden om sitsen! Jag har alltid fått höra att jag sitter fult, men att jag sitter nödvändigt. Jag har utvecklat en liten "Olivia sits" som passar Madde, haha (har ju som inte ridit andra hästar på 4 år nu) Men den ser man oftast bara i skritten och galoppen. Det är inte vackert men det fungerar!

2011-12-08 @ 17:54:09
URL: http://vivanolivia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!