11 November 2011 Fredag

Dagen efter hoppningen så gav jag mig in på ett dressyrpass med Annie på åkern. Ett relativt kort men intensivt pass. Jag la fokus på skritt och galopp och göra tydliga övergångar och avsaktningar för att aktivera bakbenen och se hur det var efter hoppningen. Hon kändes otroligt fin i skritten, fick till den precis som jag ville ha den, mjuk och fin och låg inte i handen utan jag kunde glappa både i inner och yttertygel och ändå ge henne ett bra stöd och hon orkade bära upp sig själv. Började sedan med lite trav och även där kändes hon väldigt lätt och fin i handen, lite konstig i tempot emellanåt men redde ut det väldigt bra när jag bara satt kvar i samma position och red på i samma takt trots att hon missade den lite.
Rullade igång i galoppen, och hon kändes otroligt mycket bättre. Kan meddela att i somras när Annie blev lite krånglig i galoppen så brukade jag och Annika fara ut och galoppera henne rakt framåt och hon fick själv välja takt och tempo och bara rulla på, och det var det jag hade i åtanke då jag red henne dem sista varven runt ridbanan. Och det verkade funka även denna gång. Tempot var bättre och hon rullade igång bra från skritt till galopp. Nästan så att det vart skritt - ökad galopp. Hon tar tid på sig att rulla i gång i bland, och därför vill jag få en kraftig reaktion redan på direkten så att hon kommer i gång, och då gick hon i gång och vart super taggad. Inte speciellt stark faktiskt utan bara aktiverad.
.
Jag vart supernöjd med passet, det kändes hur bra som helst måste jag säga. Jag har nu bokat in en dressyrträning för Kerstin Tell på tisdag, där kommer det bli mycket filmat förhoppningsvis. Jag är super taggad på en genomkörare faktiskt, det kommer bli otroligt roligt. Jag funderar på att vara med på vännäs Pay and ride dressyr och se hur procenten ser ut och jämföra procententen från i somras. Inte med så mycket krav utan bara så hon får kika och är avspänd. Då blir det nog en LB1a.
Jag återkommer med uppdatering efter Kerstin träning och då kan jag garantera mycket filmer.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!