11 November 2011 Fredag

I förrgår efter dressyrträningen så tänkte jag att Annie skulle få komma ut och röra på sig ordentligt, men jag visste inte riktigt var jag skulle fara eftersom jag inte ville vara på åkern igen, och jag ville inte fara in i skogen helt själv då det var så mörkt, och att utforska massa nya ridvägar i mörkret är väl kanske inte det bästa att rekomendera.
Så jag bestämde mig för en ordentlig skritt tur, så ut for vi, jag och Annie och Stina på en tapper cykel.
Jag provade ett hackamore på henne faktiskt, och hon var så nöjd. Red barbacka med ett tjockt schabrak och hackamore med blinkande reflexer. In mot vännäs for vi och runt i byn, drygt 1,5mil skrittade vi.
.
Nöjd var hon. Över broar, in i byn, massa lastbilar och bilar och hon tog allt med en nypa salt. Öronen rätt framåt och tuggade på nöjt när hon inte hade något i munnen. Ett hack ska införskaffas för såna här turer, funderar även på att prova hoppa henne med det och se vad som händer då. Var tänkt att vi skulle åka till sandtaget dagen efter, men det blev inget för jag och Hanna missade varandras tider, haha. Det får bli en annan gång förhoppningsvis.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!