11 November 2011 Fredag

Har varit dålig uppdatering på senaste tiden. Har som inte tagit mig tiden att skriva så mycket, men jag tar allt från början som ni har missat.
Jag var och hoppade en dag, i måndags var det. Sa att jag hade med mig kameraman som skulle filma och fota - vilket också hände. Men jag vill verkligen inte lägga ut det. Filmerna är inte så dåliga, men det kändes så dåligt. Jag skäms nästan över mig själv, jag blir förbannad. Inte på Annie utan på mig.
.
Vi åkte i alla fall och hoppade, hade två hinder framme. Två stycken på en stor volt, och det här övningen har jag gjor tidigare och fått den att funka otroligt mycket bättre. Men i måndags gick det inte. Syftet var att få henne att rulla på, mestadels själv och att hon ska hålla galoppen i både vänster och höger. Nånstanstans under träningen kände jag att hon på något vis inte var med i bak, varken Hanna eller Stina tyckte det syntes någonstans, men jag fick ändå inte med bak trots alla knep jag brukar ta till. Vi bytte övning och hade ett hinder på medellinjen och hoppar varannan höger och varannan vänster så att hon ska byta galopp efter hindret och rulla på, och här blir hon väldigt osäker och kan inte fortsätta rakt efter hindret utan börjar sladda med bak och blir osäker om hon ska rakt fram eller höger/vänster. Men till slut tyckte jag det ordnade upp sig lite bättre, inte jätte bra men ändå bättre. Och jag vet att det mest sitter i mig, jag har inte hoppat speciellt mycket och blir lätt tveksam då jag har ridit henne på ett sätt och nu ska byta så hon ska lära sig att orka bära sig själv. Efteråt lät jag henne galoppera på runt fyrkanten, surade en hel del och var helt enkelt inte med varken i skänkeln eller sätet. Kollade på filmerna sen och det jag kände såg jag också på filmerna (det är en ytterst liten skillnad till hur hon brukar vara, och som jag tror att bara jag reflekterar på som har ridit henne så pass mycket.). Jag kommer lägga upp filmerna senare, men jag tror jag själv behöver smälta dem först, kolla på dem flera gånger och se vart det går snett, vad jag kan förbättra, vilken ände jag ska börja i. Just nu känns allt omöjligt med hoppningen, men jag tror verkligen inte att det är det. Jag kommer att börja träna 4 ggr/månaden, varannan dressyr och varannan hoppning. Det känns skönt, vi behöver komma i gång ordentligt.
.
Ni kan få en vääldigt kort film, hela 11 sekunder är den.
http://www.youtube.com/watch?v=g0pQfqquflU

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!