11 November 2011 Fredag

I går tänkte jag ta mig ett mer seriöst dressyrpass efter vägen. Helt otroligt hur fin hon var i skritten, precis som jag vill ha henne. Lätt i handen och bär sig själv utan protester. Gjorde volter (som inte blir så stora då det är efter grusvägar), så hela insidan blev inplockad och hon var ställd på ett väldigt bra sätt. Efter volten gjorde jag en kraftig sidflyttning, väldigt överdriven för att få henne att trampa igenom ordentligt. Och otroligt bra gick det, lite seg i ena sidan men vaknade upp när jag petade henne på rumpan, fick en fin reaktion. Sen skulle jag övergå till traven, jag satt bara och log. Lite stark i handen, men traven var så otroligt snygg att jag nästan ville sitta och gapa. Gjorde bitvis samma övning, fast bara med travvolterna då vi inte gått in på så mycket skänkelvikning i traven. Och efter travvolterna ville jag ha en ökning, för att få henne att trampa på yttligare med bak från volten - och hon exploderade som en bomb och där började helvettet!
.
Annie ville väldigt gärna leka kast med liten Liza, stark i handen, öronen rätt framåt och medan hon varvade med att bli stark så väntade jag på en ny laddning med energi. Hela grejen vart som en gunghäst, framåt och bakåt, stark och framåt och till slut för att slita ur tygeln. Jag försökte jobba egenom den där perioden men jag lyckades verkligen inte, så i stället för att fortsätta efter vägen så red jag upp på åkern och la henne på en stor volt, där fick hon ligga och rulla på och trötta ut sig ett tag, sedan plockade jag ihop henne igen och försökta samla, och nu med bättre resultat både i höger och vänster varv. Jag avslutade på åkern, även om jag hellre skulle ha avslutat vid vägen, men jag tror att det hade blivit en seger för henne om hon återgått till samma bomb som innan. I dag vet jag inte vad jag ska hitta på, jag funderar på att rida i gång i mycket galopp, plocka ihop och släppa fram och göra mycket avsaktningar och igång sättningar. Åkterkommer.

Kommentarer
Postat av: emelieeriksson

jorå det gick bra hos tandläkarn det ärmensvärken och huvudvärken som är jobbigast! -.-' hurmår du ? :-)

2011-11-11 @ 12:51:00
URL: http://finnakersryttaren.blogg.se/
Postat av: Ida Edström - Östersunds näst största blogg.☺

sv; härligt, jo de är fint :)

vad gör du ? :D

2011-11-11 @ 14:54:27
URL: http://tjejenida.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!