14 November 2011 Måndag

Uppdaterade jag inget i går? det hade jag missat, för det trodde jag att jag hade gjort, hm. Jag åkte tillbaka till Vännäs igår (jag längtar att få flytta, faktiskt. Om man får säga så.) och åkte direkt till min Annie. Vi tog oss en liten skogsridtur tillsammans med Stina och Turbo på drygt en halvtimme. Vi båda for ut barbacka och jag tog hackamore, även denna gång gick det otroligt bra att rida henne på det.
.
Jag ska strax hoppa in i duschen, sen ska jag lägga mig i sängen och göra en tidig kväll för en gångs skull, det kan behövas ibland. Jag och Stina var och hämtade en transport idag som vi fåt låna av Amanda (jätte tack.), så vi provade lasta Annie i den i dag för att se om de blev några konstigheter då vi ska åka på träning i morgon så kan de ju vara bra att veta. Men efter en ordentlig backning så var hon inne och bommen på plats och vi kunde lägga upp rampen, så jag är nöjd med min dam.
.
Sen red jag en stund på åker, vart en till barbacka dag, red med hacket idag också. Inga stora krav utan bara vara aktiv i övergångarna, lite seg i höger galoppen, men kom igång efter lite peppning och taggning, jag hoppas hon är i gång bättre i morgon så man kan kräva lite mer av henne än att gå framåt i galoppen. Hon var i alla fall otroligt lång och låg och kändes väldigt trevlig, jag funderar på att prova rida henne med hackamoret på hoppträningen som kommer, men vet inte om jag ska ge mig in på det just nu eller om jag ska ta det vid senare tillfälle. Tåls att fundera vidare på!
.
Dressyrträning för Kerstin Tell i morgon, därför kommer det komma mer filmer och kanske några bilder. Det ska bli otroligt roligt, jag är supertaggad faktiskt. Så i morgon får ni bättre uppdatering med filmer, nu blir det att tvätta håret och sen sängen, har en trevlig pojkvän som redan låg och sov klockan sju då jag kom hem från stallet, jag som hade varit snabb i dag och vi skulle se film tillsammans. Hmpf.
.
Jag svarar på era kommentarer i morgon - tycker ni alla är så trevliga och goa som hela tiden är aktiva med kommentarer och som kommer med värmande ord! Tack till er alla!! :)

Kommentarer
Postat av: Ingela

Jag vet vad det vill säga att längta tills man flyttar... Jag och min sambo flyttar till större i december och jag längtar som en tok!

2011-11-15 @ 12:54:33
URL: http://semperfidelisesto.blogg.se/
Postat av: Ingela

sv: Visst är de!! Två av dem blir mina i december men jag har lite ångest över att jag inte kommer på några namn till dem!

2011-11-16 @ 14:01:56
URL: http://semperfidelisesto.blogg.se/
Postat av: Sofia

sv; Ja, den är väldigt bra. Jag använder den som stärkande övning, t.ex. variera mellan olika antal språng, se till att han verkligen följer "min tänkta väg" och inte trycker mot innerskänkeln osv. Det går ju att variera hela tiden :) Den är jättejobbig att rida med Lorden eftersom han inte är särskilt stark i galoppen och har då lätt för att öka/tränga inåt, en halvblodsvalack på 168cm jag hade förut kunde gå på om det var 5 eller 6 galoppsprång mellan varje hinder, det var ganska bra jobbat ;) Men han var superrutinerad och hade tävlat 135 utan bekymmer och 17 år så han kunde sina saker :) Åh, du vet, irländare såklart ;) Din häst var vekrligen jättevacker :)

2011-11-16 @ 21:26:21
URL: http://sofiaolssons.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!