29 November 2011 Tisdag

Nu är vi hemkommna från Stockholm, eller vi kom hem i söndags eftermiddag. Men jag har inte riktigt tagit mig tiden för att blogga då det har blivit sena kvällar, träning och så har tröttheten slagit till och kvällarna blir inte fullt lika långa som man tror att man ska orka, mornarna blir ofta väldigt sega, men imorse hann jag upp för att duscha innan skolan eftersom jag stupade i säng i går kväll.
.
Men vi har haft otroligt roligt. Jag hade med mig kameran, men tyvärr så blev bilderna väldigt dåliga, filmade lite men det känns som att ni kan hitta allt på Youtube eller liknande redan. Vi var bara där på fredagen, men jag tyckte nästan det räckte, även om man gärna vill titta på flera hästar.
Vi började med att se den öppna dressyrträningen, våra svenska ryttare red så otroligt bra och hade väldigt läckra hästar. Tydligen så är det väldigt ovanligt med öppna träningar, eller den officiella kanske man säger. Ni förstår säkert vad jag menar. Man hade i alla fall full sjå med att kolla på allt och alla, det var så otroligt läckert.
.
Efteråt var det dressyr clinic med Kyra K. Helt sjukt lärorikt, och otroligt roligt att se. Kvinnan är helt otrolig, får ni chansen att se en clinic med henne så ta chansen. Hennes bok "dressyr med Kyra K." är också helt otroligt bra och väldigt läsvärd. Sen minns jag inte riktigt vilken ordning allt kom i. Men allt var så otroligt spännande att se. Sista showen för kvällen med Lorentzo (Kolla honom på youtube för att se klipp och filmer.), helt fantastiskt. Att göra så mycket med så många hästar samtidigt kräver så mycket, jag tror inte ens jag skulle klara av att göra så med en. Helgen kommer absolut att vara helt minnesvärd, otroligt roligt har det varit.
.
Det som fick följa med mig hem var ett par protector skydd, beigea benlindor, whitaker ridbyxor (som jag längtat.) ett hackamore, 3 par ridstrumpor och ett fint dressyrschabrak. Jag fick tyvärr inte med mig några hasskydd, magplatta eller martingal. Men det betyder alltså att jag kan få önska mig det i julklapp! (;

Kommentarer
Postat av: Olivia

Sv: Intressant... Igår kväll och idag har Chiquita ätit bra som vanligt och hon har inte brunstat och "vickat" där bak... Hon är mer vaken och gnäggar högt när hon ser en. Hon blir verkligen helt annorlunda när hon brunstar men jag kan ändå inte sätta ord på hur... Så, det måste ju nästan ha med brunsten att göra!

2011-11-29 @ 14:07:24
URL: http://vivanolivia.blogg.se/
Postat av: Maria Karlsson

jag har kollat in Lorentzo och jäklar vad häftigt :) synd bara att han gör nästan samma sak hela tiden men som du sa vem kan få 8-9 hästar att göra som dom där hästarna gör bara de är ju hur coolt som helst :D han är nog en av väldigt få som kan hoppträna och motionera 8-9 hästar samidigt ;)

2011-12-02 @ 20:51:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!