1 Oktober 2011 Söndag

Har fått flera frågor om varför jag har gått/går på kryckor. Och jag har väl inte gjort någon direkt stor förklaring på det hela. Men i alla fall, jag gjorde en knäoperation, förra torsdagen. (22/9) Jag har länge haft problem med mitt knä, jag tror det kan ha börjat när jag gick mellanstadiet redan. Men när det började kollas upp så har de alltid sagt att det är växtvärk, men jag tror det är väldigt stor skillnad på att ha växtvärk och knappt kunna använda sitt knä för att det låser fast. Har efter det gjort en skikt röntgen, men utan några resultat. Och så vart det inte så mer med det, men eftersom det aldrig slutade och jag fick problem att både rida och vara med på idrottslektionerna så fick jag en magnet röntgen. Då skickas man in i en maskin, typ som en tunnel. Dem har länge trott att det kunnat vara en minisk, men inte på magnet röntgen hittade dom heller något, och då fick jag börja med sjukgymnastik hos sjukgymnast. Som ni förstår så vart det aldrig bättre med knäet efter det heller, och efter många om och men så fick jag en tid på en titthåls operation av en av de bästa läkarna som finns här omkring och som sällan gör en sådan liten operation.
.
Men till slut hittade dem felet. Alla har ett sk slemveck inne i knäet, och som jag förstår det så hade det blivit för mycket för min del (jag vet inte riktigt hur det uppkommer eller om det har något speciellt namn, de berättade detta för mig när jag vaknade upp efter sövningen, och då är man inte på topp, det kan jag lova.) och tryckte därför ihop minisker och annat jag har i knäet. När jag ridit med sadel så har jag varit helt blå på insidan av knäet, och det har alltså varit pga av att allt har blivit ihoptryckt. Men nu är felet återgärdat, och jag går mestadels utan kryckor nu. Operationen är inte speciellt stor, i alla fall inte i mitt fall. Och jag skulle kunna rida och så igen så fort det kändes bra, så i morgon ska jag upp på hästryggen igen och börja om. Jag tror dock Annie tappat en del, tyvärr. Men förhoppningsvis är det inte lika lång väg tillbaka, och jag vet på ett ungefär hur jag tänkt mig för att få igång henne ordentligt.
.
Nu har ni i alla fall en liten förklaring på vad det egentligen varit som gjort att jag inte kunnat rida. :)

Kommentarer
Postat av: sandra

Men du har väl inte vilat så länge va? Är d inte bara ngn vecka du gått med kryckor? 'Tänkte bara eftersom du sa att du tror Annie tappat så mkt?

2011-10-01 @ 18:25:56
URL: http://ildapilda.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!