14 Oktober 2011 Fredag

2. När & varför jag började rida
.
Oj. Hm, jag började rida på ridskolan när jag gick i första klass, då jag var sju. Visst är man sju när man går i ettan? Ja, i alla fall, jag gick i ettan. Jag vet inte riktigt vart jag fick mitt hästintresse ifrån och varför jag ville börja rida, för jag hade ingen i min familj som var hästintresserad, mina systrar hade ridit ett kort tag men valt handbollen i stället, (tror mamma och pappa hellre hade tyckt att jag skulle ha valt det också ;) ), men jag höll mig till hästarna. Jag tror det var den här typiska åldern att börja rida i, och då man tycker om djur och vill ha någon att ta hand om. Jag började rida på ridskolan i sikeå, och där vart jag kvar till nu i sommar. Har tävlat för deras klubb och ridit privat för Annika. Men nu då Annika flyttade vidare så tog jag med mig Annie till Vännäs och tränar nu för dem och kommer lösa tävlingslicens för dem nästa år och göra ett klubb-byte.
.
Det var väl allt kortfattat, jag vet inte alls hur det kom sig att jag valde hästar, eller vart jag fick intresset ifrån. Men jag gillade det från första början och har alltid på något sätt sökt mig till stallet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!