26 Oktober 2011 Onsdag

14. Saker du gör vardagligen (i stallet och till vardags)
Hemma till vardag så hör det ihop med att kliva upp tidigt på morgonen, upp vid sju för att fixa inför skolan, duscha och sminka sig. Har dock en dålig ovana att inte fika på morgonen. Sen går jag till skolan och börjar tjugofem över åtta, är i skolan till tre ungefär. Då blir det hem direkt och sen vila en stund eftersom jag oftast är väldigt trött, om jag hinner försöker jag klämma in lite skolarbete annars blir det någon timme på kvällen. Försöker äta och sen åker jag i väg till stallet. Där kan jag vara hur mycket och hur länge som helst, men tiden varierar, jag älskar att ta tid på mig i stallet men under veckor så hinner man inte med lika mycket som man vill tyvärr. Men jag är oftast hemma mellan 8-9 om jag rider, annars kan jag vara hemma kring 6-7. Jag mockar när jag kommer till stallet, gör klart kring det med hö, foder, och vatten. Sen fixar jag hästen, borstar fixar och trixar och så rider jag. Varierar mycket hur länge det bli beroende på hur mycket läxa jag har och hur mycket tid jag har att lägga ner, men oftast kring en timme.
Sen när jag kommer tillbaka finns det alltid mer att göra, borsta lite till, linda ben, känna igenom hästen, rensa bland mina saker och så vidare.
.
Jag har alltid något att göra i stallet. Och det känns kul att det är så. Sen när jag kommer hem försöker jag sitta med läxa om jag har, annars äter jag något och sen ser jag oftast på tv för att sen sova kring tio eller elva. Det är oftast det jag gör, men det här är inte heller något jag tänker på, så det här är väldigt ihopdraget.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!