30 Oktober 2011 Söndag

Vi går snart in i November månad, redan. Inte länge kvar till det är första advent heller om man tänker efter. Vi har snart gått hälften av vårat tredje år i gymnasiet. Det går så otroligt fort alltihopa.
Jag sitter och kollar på hööks hemsida, och jag hittar självklart en del som jag vill ha, även i Horze. Har redan börjat på en lista vad jag är sugen på till jul. Den byggs på mer hela tiden och jag ångrar att jag sålt så mycket som jag gjort då det är några av dem sakerna jag behöver.
.
Ska sälja lite saker nu också. Bland annat två träns, lite schabrak och min sadelgjord. Sadelgjorden vill jag byta ut till en hopplatta när jag väl får en hoppsadel, dock tror jag Stina var sugen på den så jag hoppas jag blir av med den, inte lönt att ha den liggandes. Sen har jag två sadelgjordar till, Annie är för tjock. Eller så är jag för svag, vilket som så är det inte lönt att ha dem liggandes när jag tänkt införskaffa en ordentlig hopplatta. Kanske borde gå egenom och ta bilder på vad jag har egentligen som jag vill bli av med.
.
Ska strax åka i väg till Mia, återkommer.

Kommentarer
Postat av: Jeanette

Sv. Hej. Nej, jag har aldrig använt ett longeringssystem. Jag tycker inte om att använda saker som hela tiden drar eller trycker eller på något sätt hela tiden "är på" hästen utan att den nån gång lättar. Och en sådann sele gör att hästen måste ta in nosen när den sänker huvudet, annars så trycker selen på bakbenen.



En chambon sitter från bettet till nacken och går sedan ner mellan frambenen. Den gör att hästen kan lägga huvudet hur den vill så länge den sänker huvudet. Det finns inget som påverkar om den drar in nosen eller om den har huvudet ställt åt sidan osv.



Är det ung. svar på frågan och har jag missat något? :)

2011-10-30 @ 19:18:43
URL: http://jeeanette.blogg.se/
Postat av: Jeanette

SV. Det tycker jag absolut! Jag kan starkt rekomendera den. :)

2011-10-30 @ 20:37:21
URL: http://jeeanette.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!