31 Oktober 2011 Måndag

Jag har ett sadelproblem framför mig. Jag vet att det är folk som läser min blogg och jag tror många kommer tillbaka faktiskt eftersom statistiken är rätt lik hela tiden förutom vissa dagar då den är lite högre, det är sällan den blivit sänkt. Så nu skulle jag vilja att de som läser bloggen och som är involverade i detta kanske kan ge sin åsikt.
.
Det är så att jag är ute efter en hoppsadel. Inte just nu men kring efter jul någon gång. Och jag skulle gärna vilja ha en ganska ordentlig sadel ändå, men i en bra prisklass för som sagt - man har inte så mycket pengar som studerande och vill betala så mycket som möjligt av sadeln själv. Jag skulle behöva antingen en vid/extra vid beroende på märke så klart, och gärna en 17". En 16" kan funka det har jag på dressyrsadeln, men jag upplever 17" bättre. De sadlar jag provat är en Santa Cruz Celine (?)som inte låg bra. Annie hade tidigare haft en sån sadel, och det kändes rätt självklart att den skulle ligga bra, men den gjorde tyvärr inte det, inte just nu i alla fall trots att hon är "okej" musklad, men självklart kommer hon muskla på sig mer. Sen har jag även provat en Stubben, en siegfried tror jag och den låg inte heller bra. Men jag provade en nyare Santa Cruz som Hanna i stallet har som ligger bra. Och så ska jag prova en Crown. Men vad säger ni där ute som provat hoppsadlar och som kanske ha en liggandes där hemma, vad har ni för tips? Och vad ligger prisklassen på? Jag skulle på ett sätt vilja prova en Thorowgood, T6 eller T4, någon som har erfarenhet av dessa sadlar? Dem skulle också gå att beställa helt nya för ett vettigt pris om det är en sadel som passar Annie.
.
Jag har en Santa Cruz New England som ligger bra, finns det någon "Motsvarighet" till en hoppsadel som kanske är rätt lik i bommen och liknande? Kom med alla förslag och tips ni har!!

Kommentarer
Postat av: Ingela

sv: Tack så mycket! Jag tyckte det var så passande eftersom han heter Super Sonic ;)



Jag är mitt uppe i sadelletartagen, har precis köpt en hopp och sålt min gamla. Sonic är ganska rak i ryggen och blir nästan spikrak vid arbete. Han har normal bomvidd och är ganska "platt" över ryggen så han kan inte ha takformade sadlar. Till honom har jag haft stübben siegfried, hyfsad sadel som han växte ur, wintec 500 cair den var för svängd upptäckte vi efter ett tag, santa Cruz Celine som gav honom skav av bossorna (utprovad av leg sadelmakare!) och senast en prestige appaloosa som också var för svängd. Köpte en claridge house hopp och den sitter som ett smäck! (gav 1500 för den, ett halvår gammal) och letar efter en crown Jessica dressyrsadel för den är ganska rak i bommen med stor anläggningsyta. Jag har provat att rida i en sån så jag vet hur den sitter och känns. Tyvärr är de sjukt svåra att få tag på i den storlek jag och Sonic behöver.

2011-11-05 @ 09:14:59
URL: http://semperfidelisesto.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!