8 Oktober 2011 Lördag

Dålig uppdatering på sistone, sämre än jag velat. Men nu är jag väl kanske igång igen. Jag har kommit fram till att jag ska rida Annie ensam hela nästa vecka, även dela upp hagen mellan henne och kompisen. Jag tror det kan bli för mycket upp i varandra då hon varit så van att stå i egen hage och vara ensam.
Hon verkar vara i trotsåldern, testar mig överallt. Verkligen inte för att vara dum, men på slutet har vi nog varit mer oense än vad vi har varit sams.
.
Det stod ridhusträning på schemat idag, men det avslutades väldigt snabbt - vi fick inte in henne i transporten, jag vet inte vad som har hänt mellan att vi flyttat henne från Jomark till Vännäs. I somras då vi började lastträna henne så var det ju väldigt tungt, men i mitten på sommaren var hon otroligt lättlastad då hon bara gick rätt in. Nu går hon knappt upp på rampen med alla fyra, trots att jag gjort samma övningar som vi använde oss utav tidigare. Annie har ett otroligt stark psyke, och jag tycker inte man ska knäcka det, men hon ska inte heller knäcka mig.
Jag tror att allt handlar om det nya, nytt ställe, nya människor och nya hästar. Jag funderar på lägga ridningen åt sidan en stund och lastträna tills det sitter, mest för att kunna träna mer ordenligt. Jag har tänkt börja rida för Kerstin nu, och det funkar inte om jag inte får in henne i transporten, det ska liksom inte vara några krångel längre med tanke på att det gått så otroligt lätt och fint. Men, jag har tagit kontakt med Sörgården, för jag tror Annie har problem längre bak i tankarna och inte bara i lastningen, hon är osäker men ändå stark. Jag hoppas på svar från dem, och att jag kanske får hjälp i veckan, skulle vara kul att kunna träna på Torsdag.
.
Mamma och pappa var i Sundsvall idag, äntligen hade de fått in schabraken. Jag köpte ett dressyr och ett allround, allround schabraket fick bli i rött, och dressyr i beige - (hon är otroligt fin i beige och brunt) . Jag återkommer om hur de funkar och ligger, men dem var jätte fina, och väldigt bra material kändes det som - hoppas dem håller formen också! I morgon ska jag nog raka Annie i alla fall, jag vet dock inte hur än så länge, funderar på "Jaktklippningen" - klipper ni era hästar? :)
.
Här är ett av de nya schabraken:


Kommentarer
Postat av: sandra

Du måste skriva sen om sörgården om de kmr och hjälper dig med lastträningen osv :)



Är lite nyfiken på hur du menar med att annie har ett starkt psyke, hur besrkiver du hennes psyke?

2011-10-09 @ 21:00:51
URL: http://ildapilda.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!