9 Oktober 2011 Söndag

Jag har åkt tillbaka till vännäs idag, och jag har varit i stallet sen sju ikväll. Vad har jag gjort där? Jag har mockat, och resten av tiden har jag lasttränat. Jag mailade ju sörgården för det kändes som en väldigt bra idé, men sen så kändes det lite som att, varför ska dem lösa problemen åt mig när jag tidigare gjort det? Så idag fixade vi till transporten bakom en mini-buss, och så började vi och två gånger gick hon in och sen gav vi oss. Jag provade olika metoder, och det funkade till slut. När hon gick in helt första gången fick hon massa klapp och beröm, fick både godis och tugga i sig lite foder, sen backade vi ut henne. Och då var hon lite stressad ut. Och så backade vi ett par steg och sedan på igen, och denna gång gick hon in direkt. Lite tveksamt men ingen backning och ingen kastning, utan hon bara stod. Fick lika mycket beröm andra gången som första, med godis och resten av fodret. Sen backade vi ut, och denna gången helt okej lugnt faktiskt, det känns som nästa steg trots att vi gått egenom det tidigare. Och det lättade så mycket i hjärtat. Hon ska få fundera på detta till imorgon, och även jag och då kommer ett mer utförligt inlägg, ett lastinlägg kanske. Har även några frågor i kommentarsfälten jag tänkt ge svar på. :)
.
Hoppas ni haft en trevlig söndagkväll!

Kommentarer
Postat av: sandra

Intressant det du skrev om att vi rider helt olika och vill olika saker, hur tänkte du då? :)



Jag vet inte om jag tkr artikeln var överdriven, jag tkr den var oerhört stark, och det är modigt att våga gå ut m ngt i text som är så starkt emot vad 90% av den här världen tkr. Hade artikeln varit om skor tror jag inte folk hade reagerat, eftersom det finns så mkt negativt mot barfota, sådant som strider mot hästhållningen idag. Klart att d inte är så överallt, men jag har bara mött mothugg i allt jag gjort annorlunda så jag kan bara prata utifrån mig själv och det jag ser.



Men förklara gärna hur du menar när du säger att du inte kulle klara av att ha annie barfota och att du tror att vi rider helt olika och vill helt olika :)

2011-10-10 @ 12:52:57
URL: http://ildapilda.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!