16 September 2011 Fredag

♦→Har startat upp en ny blogg, ännu en gång. Denna gång i samband till mitt projektarbete vi ska ha i årskurs tre. Mitt projektarbete handlar om att låta folk följa min vardag som ryttare, och främst varmblodsägare. Jag vill lyfta fram framförallt varmblod i sig som ridhäst då det är så mycket negativt tänkande kring dem. Man kommer att få följa min utbildning kring Annie i både mot och medgångar. Sen kommer det även skrivas en del om Stinas häst som hon har på foder som ska utbildad från grunden, han kommer finnas under kategorin "Turbo Overload" som jag förhoppningsvis ska hjälpa till lite med framöver. Finns lite information om båda hästarna på deras egna kategori.
Allt kommer inte bara handla kring dessa två hästar, utan kring allt som har med häst att göra. Ett mål är att ha visst många besökare som besöker mig aktivt och som är med i frågeställningar och deltar i det jag kommer att lägga upp. Det kommer även komma upp mycket bilder och även intervjuer som jag kommer springa runt med bland folk. ←
.
Och jag då? Ja, bilder kommer inte läggas upp på mig för jag vet att ni egentligen vill det mest av allt. (Ironi). Jag har ridit sen jag var sju, och jag kan väl säga det att jag är ingen stjärna, absolut inte. Jag lär mig än och kommer aldrig sluta lära mig. Och då kanske ni undrar varför jag ska hjälpa Stina? För jag en gång själv har suttit där, och det är inte säkert jag kan hjälpa dem med allt, men på en liten del så vet jag väl lite vart det finns även om alla hästar är olika. Stina kommer jag inte heller tvinga in i något, och hon kommer själv att få hjälpa när det behövs hjälp och vilka bilder/filmer hon vill ha utlagda, allt kommer accepteras. Sen kanske hon kommer kunna utvärdera mig efter vissa lektioner.
.
Syftet med det hela är att nå ut till så många hästintresserade som möjligt. Att man inte ska ge upp. För jag är en av dom som höll på ge upp. Jag har inte haft många som trott på mig från början. Och jag vet hur tungt det är att inte tro på sig själv och vilja lägga det åt sidan. Men det är en känsla man aldrig ska behöva känna, kämpa vidare även om det inte går som du vill ibland. Och kom ihåg - hästar har också dåliga dagar, och det är du som ska lätta upp det och inte tvärt om.
.
Bloggens namn www.LBDA.blogg.se står för Liza bohman och Dean Annie. Tillsammans bildar vi LBDA.
Hoppas folk kommer följa bloggen från början till slut och kommenterar för fullt när den väl kommer igång. ♥

Kommentarer
Postat av: Annika Forsberg

Himlars vilket spännande projekt. Ska bli intressant att följa er alla. Varmbloden är ofta missförstådda som ridhästar. Men alla hästar har en plats här i världen, bara att hitta den. Kram o lycka till:)Annika Forsberg

2011-09-16 @ 11:18:44
Postat av: stina v

det lät jättebra! :) inget du behöver ta bort eller ändra!

2011-09-16 @ 20:25:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!