23 September 2011 Fredag

Första riktiga inlägget om Annie. Vad skriver man? Det är så svårt att beskriva något som är en så nära.
Annie fastnade jag för i november-december 2010. Innan Annie hade jag Buster, men när jag började gymnasiet så lånade jag ut honom till Elin. Han står fortfarande där sedan drygt två år tillbaka.
.
När jag såg annonsen på Annie blev jag imponerad. Det var så fina bilder och hon verkade så annorlunda jämfört med andra hästar, och speciellt andra varmblod. Jag ringde Rebecca ganska fort, och tillsammans åkte jag med Annika och Linus till Luleå för att provrida Annie.
.
När vi var i Luleå så kändes det bra. Eller, helt okej kanske. Rebecca var super trevlig och Annie var jätte fin. Men när jag satt på henne från början så kändes allt som en omöjlighet. Jag kunde ju inte ens få henne att låta bli passen och skritta på normalt. Annika hjälpte mig, och helt plötsligt kändes det inte riktigt lika omöjligt. I bilen på väg hem så kände jag hur kul det skulle vara, i alla fall få prova och se vad som hände med allt.
.
Till slut lånade jag Annie i tre veckor. Men tiden går så fort, speciellt när man lånar en häst under en sån tid. Vi förlängde kontraktet till sista juni 2011, och efter det skulle vi bestämma oss om vi ville ha henne eller skicka tillbaka henne. Och det var så mycket velande. Jag tänkte skicka tillbaka henne. Och det tyckte i princip alla andra också. Men på något vis så förändrades allt väldigt fort. Jag ändrade mig efter en träning för Annika, och då skrev jag till Rebecca direkt ifall om hon kunde sänka priset om jag ville köpa henne. Svaret blev att jag fick henne gratis, i kontraktet står det dock att Annie ej får lånas ut eller säljas från mig.
.
Jag kommer aldrig kunna tacka Rebecka tillräckligt för Annie. Och inte heller Annika som hjälpte mig så långt och som fick mig att inte tappa hoppet. Jag tror hon var en av två som faktiskt trodde på mig. Hade jag skickat tillbaka henne hade jag ångrat mig otroligt mycket i dag.
.
Annie är en häst med enorm personlighet. Den kan inte mätas med någon annan. Det vet jag att alla hästägare säger om sin häst, och inga problem med det. Men med Annie är det så otroligt speciellt.
Du får inget gratis, och hon litar inte på dig bara för du tror dig vara en ledare. Du ska förtjäna allt du gör, och förtjänar du det inte så ger hon dig inte det.
.
Den här filmen fick jag skickat till mig då vi skulle åka och provrida: http://www.youtube.com/watch?v=mSt_Kvi3Jek
När Annie var hos mig från början så kan jag väl säga att ingen direkt trodde att jag skulle kunna rida henne. Men jag tror jag fått folk att ändra åsikt. För vi tar oss framåt, sakta men säkert. Och nu vet jag verkligen meningen i "ett steg fram, två tillbaka."
.
Här är en film från då jag red Annie i ridhuset, kring mars/april. http://www.youtube.com/watch?v=gUapNQ0b040
och här är slutligen en film från i somras hos Annika: http://www.youtube.com/watch?v=CgP6I7b6FFU
.
Annie är ett sto på 164 cm och är elva år. Det var inte alls längesedan vi skrev på kontraktet så att hon skulle bli våran. Och det är jag som står som ägare på henne. Hon står uppstallad i vännäs hos Hanna. Jag kommer inte gå in så mycket mer, det var mer en "kort presentation", mer kommer komma med tiden. :)

Kommentarer
Postat av: Olivia

Sv: Haha, ja. Hon har ju stått i 4 år + haft föl. Hos oss var hon tävlingshäst så det blev en liten chock när vi såg henne. Det blir verkligen från det ena till det andra

2011-09-24 @ 09:02:19
URL: http://vivanolivia.blogg.se/
Postat av: ina

Hon har blivit grymt fin med dig, du är väldigt duktig! :) hoppas det fortsätter gå bra!

2011-09-24 @ 16:31:20
URL: http://ponnymuppparna.blogg.se/
Postat av: sandra

Ja han blev helt okej på slutet :) Synd bara att han är så stressad, han hinner ju knappt andas o blir svettig bara av tanken på trav.. Men jag tror han kmr bli en fin häst m tålamod o arbete :)

2011-09-24 @ 23:29:39
URL: http://ildapilda.blogg.se/
Postat av: hanna ♡

godmorgon! planer för dagen idag då? :)

2011-09-25 @ 09:00:47
URL: http://heaa.blogg.se/
Postat av: Matilda

Sv: Tack så mycket! :D



Din var också jättefin! :) Man kan ju knappt tro att det är samma häst när man ser första filmen och den filmen på åkern. Jättebra jobbat!

2011-09-29 @ 14:24:09
URL: http://farrixmo.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!