23 Februari 2012 Torsdag - En ny dag

Dagen har gått otroligt fort. Eftersom jag var på träning i går så fick Annie så kvar på malmen till idag.
Jag hade turen att rida hem henne medan det var ljust och nollgradigt ute med lite snö, perfekt ridväder. Annie var laddad till tusen och det var som att sitta på en bomb som gång på gång exploderade. Kanske inte en bomb, mer en raket?
Hur som helst så var hon otroligt fin, inte stark och låg inte på lika mycket. Idag galopperade vi till och med ute, övningarna som vi gjorde på träningarna i går använde jag ute i går och dem funkade jätte bra. (Mer om träningen sen.)
Hon funkade otroligt bra i vänster galopp, trots att huvudet var i vädret så har träningen gett resultat. I vänster vart hon dock lite taggad, så där vart det kors och tvärs och hopp rätt upp i luften till hon till slut lugnade sig, och med en kort skrittpaus kunde vi få en fin galopp. Skummig blev hon och många frust, även jag lyckades bli svettig och få upp pulsen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!