23 Februari 2012 Torsdag - Intervju frågor.

När jag började med min blogg pratade jag om att ta med olika intervjuer. Här kommer dock första.
Det är med en nära vän till mig som jag känt väldigt länge, Maria Andersson, mer känd som Mia för de flesta. (Hon är min mormor/farmor på fb för er som vill ha en himla snygg mormor. ;) )
.
Jag vet att Mia är en av dem som ändrat åsikt om både mig och Annie tillsammans. Frågorna är lite om både varmbloden i allmänhet och några frågor om mig och Annie. Jag kommer skicka en ny intervju med samma frågor till en annan person när jag har valt ut offer. Men sen kommer det också komma en ny med nya frågor och jag kommer ha en liten frågestund för att få bloggen att rulla på lite igen!
Så, here we go, första intervjun:
.
Vad har du för syn på varmblod som ridhästar?
Jag anser att varmblod kan bli alldelses utmärkta ridhästar. De tar tid och tålamod men inget som säger att de inte kan lyckas inom både dressyr och hoppning. De är även ofta väldigt välhanterade hästar.
.
- Har du tidigare haft en annan syn? Isf, varför har den ändrats?
Min tidigare uppfattning av varmblod var travare. Rangliga beniga fula bruna hästar som mest stod i en hage och blev gammal. Hästar som enbart skulle höra hemma på trav banan där ingen kunde ta hand om sina hästar och de blev bara fortstörda. Den åsikten ändrades genom åren när fler och fler började använda dem som ridhästar, men mest ändrades den nog när jag fick en sköthäst som var just en avlagd travare. Han var eller blev kanske jag ska säga en underbar ridhäst och en riktig vän för livet.
.
- Vad var din syn/första tankar av Lizas häst Annie, från starten? Har det förändrats?
- Från början såg jag Annie som ett bittert litet sto. Hon vart mestadels sur och grinig och inte mycket fungerade när Liza satt på ryggen. Men allt eftersom så började det synas en häst bakom allt detta. Hon och Liza började se ut som ett riktigt ekipage. Nu tränar dom regelbundet för instruktör och växer otroligt tillsammans
.
- Varför tror du att det har förändrats om du anser det?
- Jag tror att de har förändrats just för att Liza har gett Annie den chans hon behövde. Hon har inte gett upp så fort hon har fått motgångar, utan bara fortsatt att kämpa på utan att bry sig särskillt mycket om vad någon annan har tyckt om dem.

Tack Mia! (Hästen på bilden är Mias lilla plutt Flora, en sommar som hon fick stå som sällskap åt min Buster.)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!