26 Februari 2012 Söndag - mycket på G

Har haft mycket att göra de senaste dagarna. Men nu är det rätt lugnt igen, jag har packat klart min väska, laddat in ny musik på mp3n och nya filmer till datorn är nedladdade. För dem som inte vet så åker vi till Puerto Rico på Gran Canaria nästa lördag och blir borta i två veckor, då ska Hanna och Stina ta hand om Annie, men Annie kommer jag ställa av i två veckor, det blir lämpligt då hon jobbat på så bra nu på slutet.
.
I morgon står det dressyrträning för Emmeli på schemat som vanligt. Till skillnad till folk som inte tycker om måndagar så älskar jag måndagar, det är nog mest för att det är träning skulle jag tro.
Sist hade vi träning på onsdagen. Så hade turen att få vara inne och rida i det varma ridhuset.
Annie var väldigt trevlig att rida. Men som vanligt har hon tendensen att inte vara så lätt, så i slutet var vi nog lika trött ändå. Vi jobbade mycket med fattning och komma i gång bra direkt och inte hålla på så länge.
Hade tänkt filma passet, men hade ingen som filmade. Annars hade jag haft lite mer att komma med och visa, svårt att förklara i efterhand.
Ska vara snabbare med uppdatering efter träningen i morgon, mer detaljer då förhoppningsvis.
.
Och eftersom det är träning i morgon kväll så ska jag rida Annie till malmen i kväll. Då står det galoppträning på schemat, och då blir det främst mycket fattningar. Och eftersom det är så kul att vara ute så räknar jag med att jag kommer sitta på en häst med mycket go. Har inte galopperat henne ute nu på senaste tiden då det inte funkat, men nu har det varit bättre, jag får ta det som det är helt enkelt och inte ha allt för stora krav då vi är utomhus. Höger galopp brukar få sämre kvalité då hon gärna korsar och hoppar, Vänster brukar vara rätt trevlig. Dock är huvudet inte riktigt på plats som det ska, halsen är gärna lite högre upp, men kan ju vara en fördel för henne då hon lättare kan få bakbenen på plats. Hellre att hon är lite mer uppe i det blå och laddar och tycker det är fruktansvärt kul än att knyckla ihop henne med någon hjälptygel och få mycket sämre galoppkvalité.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!