16 Januari 2012 Måndag - Hoppfilmer VRF 15/1 2012

Var med på Vännäs klubbtävling i går, bedömning A. Red två klasser, 60cm och 80cm. Eftersom jag och Annie har haft problem med hoppning tidigare på Lokala tävlingar och vissa träningar så har jag tagit allt på en nivå som vi både är redo för. De lokala tävlingar jag hoppat har vi alltid stoppat ut oss på första eller andra hindret, och vi har inte ens hoppat ett hinder på framridningen, hon har pallat direkt trots att hon varit pigg och framåt. Och på träningarna efter de hade hon inget sug, lyssnade inget på skänkel framåt eller sög mot hindret. Så nu har jag varit med på två klubbtävlingar så att Annie och jag ska få mer rutin. Och då har jag valt att hoppa 50-60 och 80 cm.
.
Filmade inget från förra då vi var i Vindeln, men det var rätt likt från nu i helgen. Hon hade stått två dagar här, så mycket energi från det. Men sen var hon även väldigt pigg och stark framåt så det ser ut som att hon hoppar mot bettet.
Hon blir väldigt stapplig, byter galopp och korsar galoppen, och även blir väldigt framåt och lång många gånger och jag hinner inte plocka upp henne så mycket emellan. Men under såna här tävlingar vill jag inte bry mig så mycket om det, inte just nu. Nu vill jag att Annie ska få en rutin, hinna titta, och tagga upp sig själv om hon så vill, så länge hon verkligen tycker att det är kul, och det tycker hon. Jag har hört både positiva och negativa saker i helgen, men oavsett så har jag inte tagit åt mig utav det. Jag har kört mitt race och jag är väldigt nöjd. Annies bakbens teknik är ungefär det sötaste.
Kommer utvärdera allt mer sen, men tänkte lägga in lite text och lite filmer och visar att jag lever i alla fall, då det varit väldigt dött på min sida. Vi fick med oss två rosetter hem. :)
http://www.youtube.com/watch?v=1pSQ41NEOog&context=C3b8b83eADOEgsToPDskIyNgndWUDiI9ImZDeq1RRZ
Första klassen, 60 cm.
http://www.youtube.com/watch?v=0RTTFgD3ZfQ&feature=g-upl&context=G2555d3aAUAAAAAAAAAA
Andra klassen, 80 cm.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Ja känns inte alls kul :/.

.

Hur går det med din häst då? :)

2012-01-16 @ 22:41:21
URL: http://eliiiljaaaaa.blogg.se/
Postat av: ida

Haha jaaa det kan man lugnt säga ;)

2012-01-17 @ 21:52:29
URL: http://pellersson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!