2 Januari 2012 Måndag - Funderingar

Var inne på hööks hemsida och kollade vad som fanns kvar på rean, kanske skulle finnas något intressant att beställa hem. Började dock fundera över storlek på schabrak, ibland kan jag tycka att mina blir stora på Annie. Känns som de lätt blir långa och överflödiga, och då har jag köpt dem i strl full såklart. Nu går jag och funderar på ponny, och så kollade jag på råden på hööks hemsida, och där står det att ponny kan avändas på 16,5"s sadlar, och min sadel är ju faktiskt 16,5". Vad har ni för storlekar på era schabrak och vad har ni för sadlar?

Kommentarer
Postat av: Jessica

Hade en Gold medal AGNES från hööks, innan jag sålde Jåmi där sadeln åkte med. Och på den var jag tvungen att ha full, även fast det var en hoppsadel. Bommen var ju dock XVID så inte så konstigt kanske (a).. Dock var sitsen på sadel också 16,5 så ja..

2012-01-02 @ 23:10:02
URL: http://pessikaa.blogg.se/
Postat av: sandra

Vad tänkte du är svårare i 'Skåne?

2012-01-03 @ 13:45:52
URL: http://ildapilda.blogg.se/
Postat av: sandra

Jaha okej. Det har jag ingen aning om så det vågar jag inte svara på. Jag har snarare hört tvärtom, att det är enklare för det är så mkt större. Det med jobb tror jag är så, jag har aldrig hört ngn som säger att det är svårare att få jobb i söder än här. För det finns ju så sjukt mkt mer söderut, det finns ju minst dubbelt av allt, här uppe är d ju ingen konkurrens riktigt. Vi har typ en hästbutik i umeå, det är pegasus.

Det går inte ens runt här.. tyvärr.



Jag såg ett stall man kunde hyra för 1000 spänn. dock var d i princip bara ett hus m åker, men det är d jag vill ha. D stod att d var stall men jag vet inte om d fanns el, vatten o sånt. Jag kollade bara runt lite snabbt.



Har hon en gård i skåne eller här uppe? Hur menar du att vädret är dåligt o att hon kom i fel period? vad påverkar det? Har hon hästar som försörjning?

2012-01-03 @ 14:04:16
URL: http://ildapilda.blogg.se/
Postat av: josefine m. ridtravaren Bellie

Jag har en på 17" och en på 16", använder Full på schabraken :)

2012-01-04 @ 18:08:18
URL: http://minfux.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!