31 Januari 2012 Tisdag - En artikel jag tycker alla bör läsa

http://www.alltomhastar.se/artiklar/hastfakta/debatten-om-dressyrhastens-form-vad-handlar-den-om-egentligen/
Hittade den här länken på facebook hos hon jag dressyrtränar för. Jag gav mig in i den idag och läste. Och, fan säger jag vad bra förklarat det faktiskt var. Små saker som jag inte alls tänkt på och saker som är nyttiga att faktiskt ha lite i bakhuvudet!
"Hur ska vi göra när vi rider då, för att allt ska bli rätt? Några enkla universalknep finns inte, tyvärr, men några tips finns det där emot. Tänk på att stärka bukmusklerna hos hästen, de är till god hjälp för ryggen. Det gör man t ex genom att hoppa små studshinder, trava över cavaletti, pulsa i snö och klättra. Värm upp hästen mer i galopp istället för trav, det engagerar fler muskelgrupper. växla samling med att rida hästen lång och låg korta stunder för att få cirkulation och minska spänningar i ryggen. Och framför allt – ta hjälp av en kunnig tränare, lär dig så mycket du kan om hästens biomekanik och våga ifrågasätta varför du gör som du gör."

Kommentarer
Postat av: Jessica

Sv: det är inte alls använt mycket, använde det typ bara några få ggr när jåmi va rakad :)

2012-02-02 @ 16:25:24
URL: http://pessikaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!