4 Januari 2012 Onsdag - En utvärdering


Jag köpte detta täcke från hööks i slutet på sommaren. Det gick lös på kring 5-6hundra om jag inte minns fel. Och jag vart helt förälskad i täcket, när jag fick Annie fick jag med hur mycket täcken som helst, och hon hade två liknande stalltäcken fast med åren så blir de ju såklart tunnare och slitet, så jag la ut pengarna på ett nytt. Storleken var väldigt bra på Annie, och täcket i sig är toppen att ha som innetäcke eller undertäcke när det varit kallare ute, och det går inte egenom speciellt mycket heller så det klarar rätt mycket. Men jag gillar verkligen inte hur täcket lägger sig efter ett tag. När man lägger på det är det väldigt bra och passar super, och är dessutom väldigt fint! Men det är verkligen konstigt gjort, ett magspänne som sitter tvärsöver, och alltså inte i kors. Och har endast ett spänne, vilket gör att täcket inte sitter på plats om hästen rullar sig eller rör sig mer i boxen. Har man ett täcke över ligger det på plats, men annars hamnar det väldigt lätt på sniskan. Jag tror det hade suttit bättre med två gjordar under magen, och kanske ett till spänne framtill.
.
Men eftersom jag är så kär i täcket så använder jag det flitigt, det är så varmt och mysigt, tror att jag vill ha det mer änvad Annie vill! Men ska ni söka er ett ordentligt stalltäcke så sök ett bättre trots att det är superfint och supermysigt!! :)


Kommentarer
Postat av: Viktoria

Tråkigt med Hööks grejer, det känns som om de tänkt rätt i början men sedan har något gått fel så hela produkten blir väldigt opraktiskt el. liknande. Det är synd, som tex det här täcket du beskriver. Tänk om de kunde designat det med bättre gjordar, då hade det ju varit prisvärt så som det är tänkt att vara.

2012-01-05 @ 11:53:48
URL: http://pieceofmej.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!