5 Januari 2012 Torsdag - Vår betong

"vi har något stort
på gång, så länge ingen bryr sig om vilka höjder vi kan nå
på vilken sida som vi står."
.
Jag har i dag och dagen innan det tänkt hur viktigt det är att gå sin egen väg. Och i dag kom det fram i mig att det tänker jag göra också. Med eller utan hjälp så kommer jag fixa det här, och jag har aldrig varit så beslutsam tidigare. I dag är också en dag som jag saknar att stå i Jomark och ha Annika där bara ett sms eller samtal bort. Det känns trist att hon är så långt borta, men skönt att hon alltid är där ändå.
.
Jag har i dag varit på skitkasst humör. Men det har också fått mig att inse bra saker, saker som jag ordnat upp själv och som ingen kommer att få rasa ner. Jag tänker mycket, jag analyserar hela tiden och speciellt när jag är ensam. Negativt? Nej, det tycker jag inte, jag vill ha många olika perspektiv på saker. Nu sitter jag i mitt rum med musik som jag själv väljer, låter tankarna strömma och jag vill bara skriva ned allt och dela med mig, även om det i slutändan handlar om mig och mina beslut, jag skulle vilja ha någon att bolla mina tankar och idéer med. Inte bara över min blogg och internet såklart, men allt kan jag inte kräva. Just nu har jag ingen att dela med mig av, dags för ett samtal till Mia känner jag nästan.
.
Jag går i högvarv om licens. Vilken klubb jag ska lösa för, nackdelar och fördelar. Har till och med legat och funderat på nätterna och nästan blivit nervös för att tankarna går igång så ordentligt. Jag ska åka på möte nästa söndag på Sandgärdan, höra hur de har tänkt det med hoppningen och om de ska ha något storhäst lag. Det hoppas jag nästan, det vore kul om dem skulle ha det. Men sen går jag i tankarna, tänk om Annie faktiskt inte vill hoppa storhäst höjder, då tänker jag inte heller tvinga henne till att göra det, men samtidigt tror jag att glöden finns där bara jag får plocka fram dem ordentligt. Men då vill jag gärna vara med i ett dressyrlag, och även här har jag pratat med sangärdan, och jag hoppas de ska ha ett lag. Då skulle jag i alla fall stå som reserv, men jag skulle få mer detaljer sen. Men samtidigt, ska jag kanske lösa för vännäs ändå? Men vem säger att det är större möjligheter att tävla i lag där?
Allt handlar ju självklart inte om att tävla i lag, och jag kommer ju naturligtvis att tävla inviduellt också, men det finns verkligen inge roligare än att åka runt i ett lag och tävla, bedöma, prata och diskutera. Det är charm. Det tåls att fundera vidare på, sandgärdan har alltid varit hemma klubben, och om ett par månader så vet jag inte vart jag ska ta vägen, men jag kommer inte vara kvar i vännäs. Men medlem i båda klubbarna kommer jag vara, då kan jag delta i klubb på tre olika, sikeå, vännäs och vindeln. (Vännäs och Vindeln har ett samarbete som gör att man får åka på varandra klubbtävlingar.) och jag tycker om alla de tre klubbarna, så det känns jätte kul.
.
Som sagt, mina tankar rullar hela tiden och jag är pratsugen och jag vet knappt vart jag ska börja, men nånstans blir det ju och det är bara att vänta och se. Det känns skönt att jag har en fast plats för Emmeli i dressyren i alla fall, jag trivs bra med henne! :)
Nu ska jag fortsätta andas ett tag!!



Kommentarer
Postat av: Olivia

Sv: Jag kommer att träna i Sandgärdan nu i början men jag kommer att tävla för Sävar och i sävars lag... Är inte sävar rk en klubb du har funderat över?

2012-01-06 @ 12:36:26
URL: http://vivanolivia.blogg.se/
Postat av: Olivia

Sv: Tänk inte på deras behov, tänkt på ditt eget!!



Tror du att de är i större behov av ett förvuxet ponnyekipage?



Vi vill försöka få 2 lag i sävar. Just nu har vi ungefär 1½, så det är inte så att det svämmar över med ekipage just nu!



(ps. man behöver inte alls göra så mycket för klubben då den är så liten och har rätt mycket pengar i sig själv, och sen är alla helt underbara)

2012-01-06 @ 12:52:51
URL: http://vivanolivia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!