1 Oktober 2011 Söndag

Sandra om 1 Oktober 2011 Söndag:
Men du har väl inte vilat så länge va? Är d inte bara ngn vecka du gått med kryckor? 'Tänkte bara eftersom du sa att du tror Annie tappat så mkt?
Jag tar mig inte in på din blogg för att kunna lämna svar. Jag har gått på kryckor drygt en vecka, men har innan det haft problem att rida också, pga av att jag fått så ont på insidan av knäet, och kan jag inte ge allt så tycker jag inte heller det är lönt att slarvrida henne, för det kommer bara straffa mig sen. Men innan de var hon bara i gång för skritt. Och hon är en häst som behöver påminnas hela tiden, sen är hon väldigt ojämn, man kan inte rida henne på samma sätt varje dag. Vi har haft dåligt underlag innan det också, och då har man inte kunnat rida på åkrar, och på vägen är det väldigt hårt, och på banan har det varit för blött också. Och därför kommer hon tappat en del, inte muskelmässigt, men mycket i "huvudet". Man får inget gratis av Annie, och det ser hon till också. Och när hon inte rids egenom så syns det rätt tydligt, hon blir lite knackligare i galoppen, är inte lika rund i bakbenen och har inte lika lätt för att hålla igång rullet. Och har man inte rullet i galoppen så har man inget att rida henne på om man säger så, det blir platt pannkaka av allt. Och det är det som nog kommer vara nu när jag sätter i gång henne, hon kommer behöva ridas lång och låg och bara få rulla på, sen kommer man få börja med igångsättningar, helst från skritt till galopp och göra kraftiga avsakningar, och sen kan man börja jobba henne "uppåt" igen. Hon är en mycket egen häst att rida, och det är bara positivt så klart.

Kommentarer
Postat av: sandra

okej. du får gärna ta bort länken vid mitt namn, vill nite att fler ska hitta till min blog, därför jag låst den för att d är för många"

2011-10-02 @ 12:13:39
URL: http://ildapilda.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!